FANDOM

Kh.png

Sora w Kingdom Hearts II

Sora – główny bohater gier z serii Kingdom Hearts, a także wybraniec Kluczostrza. W pierwszej części gry oraz w Kingdom Hearts: Chain of Memories ma 14 lat, w drugiej 15. Sora to najlepszy przyjaciel Riku i Kairi, mieszkał z nimi na Destiny Island. Sora jest bardzo przyjacielskim i optymistycznie nastawionym nastolatkiem, marzącym by zwiedzić odległe światy. Jest „pełnym” Roxasa. Jego imię oznacza „niebo”.

OpowieśćEdytuj

Kingdom Hearts Birth By SleepEdytuj

Młody Sora pojawia się w Kingdom Hearts BBS jako chłopiec postrzegający kwestię Światła i Ciemności, nawet w tak młodym wieku. Pierwszy raz możemy go zobaczyć w trailerze gry, w scenie gdy walczy z młodym Riku na drewniane miecze. W jednym z trailerów widać Sorę w stroju z KHII siedzącego samotnie na drzewie Paopu.

Kingdom HeartsEdytuj

Sora był najlepszym przyjacielem Riku, a zarazem jego największym rywalem. Bardzo pragnął go przegonić. Często walczyli drewnianymi mieczami, a pewnego razu znaleźli tajemniczą, ukrytą jaskinię. Sora powiedział o niej jedynie Kairi, która przybyła na ich wyspę z innego świata. Później bazgrali po ścianach tajemniczej jaskini. Gdy trochę podrośli postanowili odwiedzić inne światy, w tym także dom Kairi. Pewnego razu, przed budowaniem tratwy, Sora zasnął na plaży. We śnie walczył z tajemniczym, czarnym potworem. Obudziła go Kairi, nakłaniając do budowania tratwy. W nocy nad wyspą szalała dziwna burza. Sora bał się o tratwę, więc wyskoczył z domu przez okno. Na mniejszej wyspie, gdzie zawsze się bawili i gdzie stała tratwa, Sora zauważył łódki Kairi i Riku. Wyruszył szukać przyjaciół. Riku stał obok drzewa Paopu i oznajmił, że nie obawia się ciemności. Sora próbował go uratować, lecz nie udało mu się to. Wyzwoliło to w nim jednak moc do władania Keyblade'm. Mógł teraz walczyć z cieniami nawiedzającymi wyspę. Kairi była w sekretnym miejscu. Zdążyła jedynie wymówić imię chłopaka, a potężny podmuch popchnął ją w jego stronę. Kairi przeleciała przez niego - prawdopodobnie wtedy ich serca sie połączyły. Po walce z potworem ze swojego snu, Sora został przeniesiony do Miasta Traverse.

Kh-sora.jpg

Sora w KH

Edytuj

W Traverse Town chłopak spotkał Donalda i Goofy'ego, którzy szukali zaginionego króla. W liście pożegnalnym kazał on, im trzymać się razem z "kluczem". Donald zgodził się, by szukali także przyjaciół Sory, więc chłopak zaczął im towarzyszyć. Sora, Donald i Goofy podróżowali po przeróżnych światach i zamykali Keyhole. Nie raz spotkali Riku, który także szukał Kairi. Niestety, Diabolina (Maleficent) wmówiła chłopakowi, że przyjaźniąc się z Donaldem i Goofy'm Sora zaniechał przyjaźni z Riku i Kairi, więc srebrnowłosy postanowił samotnie szukać dziewczyny. Sora, walcząc z Hartless(Bezsercowymi) i zamykając Dziurki od Klucza dotarł do Hollow Bastion. Riku odebrał tam Sorze Kyeblade'a. Donald i Goofy, którym rozkazano trzymać się "klucza" odeszli od chłopaka i ruszyli za Riku. Sora mógł teraz liczyć tylko na pomoc Bestii, który szukał w Hollow Bastion Belli. W zamku Sora ponownie stawił Riku czoła. Odzyskał wierność przyjaciół a następnie Keyblade'a. Pokonał Riku, który otworzył się na ciemność, a następnie został "opętany" przez Ansema. Sora pokonał Maleficent, a następnie znów walczył z Riku. Odnalazł Kairi, która okazała się byc jedną z Siedmiu Księżniczek Czystego Serca. Jednak jej serce tkwiło w Sorze, a bez niego drzwi do Kingdom Hearts nie mogły być otwarte. Sora użył Keyblade'a z Ludzkich Serc by "uwolnić" serce Kairi. Kairi się obudziła, a chłopak zmienił się w Heartless'a. Jednak przyjaźń i Światło Kairi odmieniły go w człowieka. Następnie wrócili do Traverse Town, gdzie Kairi dała Sorze swój szczęśliwy amulet. Sora, Donald i Goofy ruszyli do End of the World - tego, co zostało z świata opanowanego przez Heartless'y. Sora pokonał tam Ansema. Chcąc zamknąc drzwi Królestwa Ciemności,  wreszcie odnalezieni Riku i Król Mickey musieli sie poświęcić i zostać po drugiej stronie. Kairi trafiła z powrotem na Destiny Islands - Sora obiecał, że do niej dołączy gdy tylko znajdzie Riku i Króla.

Kingdom Hearts Chain of Memories Edytuj

Sora-CoM.jpg

Sora w KH CoM

Edytuj

Sora wyruszył, by odnaleźć Riku i Króla. Pewnego razu spotkał tejemniczego mężczyznę, który pokazał mu Castle Oblivion. Sora, Donald i Goofy, mysląc, że znajdą tam przyjaciół ruszyli by zwiedzić zamek. Jednak, im wyżej młody mistrz Keyblede'a szedł, tym mniej pamiętał. Jego wspomnieniami na polecenie Organizacji manipulowała Naminé. Sprawiała, że Sora zamiast Kairi pamętał ją. Sora parę razy spotkał Riku, któremu również Naminé zmieniała wspomnienia. Sora trafił do Twilight Town - był pewny, że nigdy nie odwiedził tego miejsca, więc nie powinien go pamięttać. Vexen wyjaśnił, ze to jest miejsce, które istnieje po drugiej stronie serca Sory, jednak zanim powiedział coś więcej, został pokonany przez Axela. Axel powiedział, że Marluxia i Larxene zdradzają Organizację manipulując Sorą, by doprowadzić do obalenia Organizacji. Powiedział Naminé, by robiła to, co uważa za słuszne. Sora zostawił Donalda i Goofy'ego w zamku. Na Destiny Islands spotkał Naminé, która chciała powiedzieć mu, kto jest dla niego naprawdę ważny. Wystarczyło jedno spojrzenie na amulet Kairi, a Sora przypomniał sobie dziewczynę. Uciekł ze sztucznej, utworzonej ze wspomnień wyspy, a następnie pokonał Riku. Sora próbował pomóc rannemu przyjacielowi, jednak ten go zaatakował. Naminé przerwała wspomnienia Riku, co doprowadziło do jego upadku. Laxene chciała zniszczyć Sorę i Riku, jednak ten okazał się byc Repliką stworzoną przez Vexena. Sora pokonał Larxene. Naminé obiecała, że przywróci wspomnienia Donalda, Goofy'ego i Sory, gdy przybędą na 13 piętro Clastle Oblivion. Czekał tam na nich Marluxia. Axel chciał pokonać właściciela zamku, jednak ten użył Naminé jako ludzkiej tarczy. Kazał dziewczynie wyczyścić wszystkie wspomnienia Sory, jednak ta odmówił. Sora powiedział, że ma to zrobić. Na szczęście, Replika Riku, czyli prawdziwe wspomnienia Sory powróciły do niego. Następnie ruszyli na 13 piętro, gdzie rozpoczęła się walka z Marluxią. Gdy został pokonany, Naminé zaoferowała, by Sora, Donald i Goofy weszli do maszyn, które przywróciły by ich wspomnienia. Zrobili to i zasnęli.

Kingdom Hearts II Edytuj

Sora-KH2.jpg

Sora w KHII

Edytuj

Rok póxniej, Sora, Donald i Goofy obudzili się w starej rezydencji w Twilight Town, dzięki Roxasowi. Ich wspomnienia powróciły, jednak nie pamiętali tego, co działo się w Castle Oblivion. Sora z przyjaciółmi ruszyli do miasta. Spotkali tam Hayner'a, Pence'a i Olette, którzy powiedzieli, że widzieli dziwną postać na dworcu. Podejrzewając, ze to Król, Sora pobiegł tam. Pociągiem wyruszyli do wieży Yen Sida, gdzie spotkali Pete'a. Potem Sora spotkał Trzy Dobre Wróżki, które zmieniły stare ubrania Sory w nowy strój oraz podarowały mu moc czerwonego Drive'a - Valor Form. Chłopak znowu zaczął podróżował po różnych światach z Goofie'm i Donaldem, jednak tym razem walczył nie tylko z Heartless, a także z Nobodies. Po walce z 1000 Heartless w Hollow Bastion, gdzie zabił Demyxa, walczył z członkami Organizacji XIII.

I w ten sposób dotarł do Świata, Którego Nigdy Nie Było. Już na początku grupie Sory zaatakowały Samuraie - a następnie Sora walczył z Roxasem, skrytym w płaszczu Organizacji. Gdy Sora spytał go kim jest, ten odpowiedział: "Someone from the dark". Pod koniec walki powiedział jeszcze "You make a good other", po czym zniknął. Następnie Sora z przyjaciółmi i Królem szukali Riku i Kairi. Spotkali Saixa, który poinformował ich, że Kingdom Hearts jest już prawie gotowe i potrzebują tylko trochę pomocy młodego Keybladera. Przywołał dużo Heartless'ów i zniknął. Później Sora walczył z nr II Organizacji, Xigbarem. Pokonał go, a następnie znalazł Riku oraz  Kairi. Nastepna walkę chłopak stoczył z Luxordem, nr X. Potem pokonał Saixa. Sora, Donald, Goofy, Riku i Kairi ruszyli dalej. Riku wreszcie oznajmił Sorze, że Roxas jest jego Nobody'm. 

Wreszcie znaleźli Króla i Ansema Mądrego, który chciał zaabsorbować Kingdom Hearts i zmienić w dane za pomocą swojej maszyny. Póżnej pojawił się Xemnas i wyjawił swój plan. Maszyna Ansema wybuchła, zabijając go. Eksplozja prawie zniszczyła Kingdom Hearts oraz ujawniła prawdziwą postać Riku. Sora z przyjaciółmi wyruszyli na walke z Xemnasem. Pierwszą walke odbył samotnie, w mieście. Następnie lider Organizacji skrył się za drzwiami do Kingdom Hearts. Xemnas używał broni poległych członków Organizacji XIII. Gdy pokonali nr I. wrócili do Altar of Naught, gdzie Roxas połączył się z Sorą, a Naminé z Kairi. Niestety, zanim Riku i Sora zdążyli wejść do portalu prowadzącego do Destiny Islands, znów zaatakował ich Xemnas. Udało im się go pokonać, jednak Riku został ranny. Trafili do Dark Margin, które znajduje się w Realm of Darkness. Po rozmowie z przyjacielem Riku zauważył butelkę, a w niej list, głoszący:

"Thinking of you, wherever you are.We pray for our sorrows to end, and hope for our hearts will blend.
Now I will step forward to realize this wish.
And who knows:
Starting a new journey may not be so hard,
Or maybe it has already begun.
There are many worlds, but they share the same sky.
One sky,
One destiny.
Kairi."
Dał go Sorze, a gdy ten go przeczytał otworzyły się Drzwi do Światła.
Return.gif

Powrót Sory na Destiny Islands

Już na samym początku Sora został przygnieciony przez Donalda i Goofy'ego, a do Riku podbiegł Król Mickey. Sora jednak skierował swoja uwage na Kairi. Oddał jej Szczęśliwy Amulet, mówiąc: "W-Wróciliśmy!" - Kairi poprawiła go mówiąc "Jesteście w domu!". Podczas napisów końcowych pokazane były scenki, w których Sora odwiedza Sekretne Miejsce i z uśmiechem patrzy na rysunki, które razem z Kairi rysowali. Zauważył, że Kairi dorysowała owoc Paopu i uśmiechnął się do siebie. Później Sora spytał Riku, jak myśli, czym były drzwi do światła. Ten z uśmiechem stwierdził, że to było serce Sory. Nagle nadbiegła Kairi i pokazała im list od Króla. Cała trójka go przeczytała, jednak jego treść nie została ujawniona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki